Porsche Yarış Sezonuna Efsanevi Başarılara İmza Attığı Yerde Başlıyor
- • Mexico City E-Prix yarışlarında şimdiye kadar üç Porsche galibiyeti
- • Dünya şampiyonu Pascal Wehrlein, piste yedek şasi ile çıkıyor
- • António Félix da Costa, pilot sıralamasında 2. sırada
Stuttgart. Porsche, yeni yarış sezonuna özel bir anla giriş yapıyor: Mexico City E-Prix yarışı, en heyecanlı Formüla E yarışı olmakla birlikte bu yıl, Porsche için efsanevi başarılarla dolu bir yerde gerçekleşiyor. TAG Heuer Porsche Formüla E Ekibi, Autódromo Hermanos Rodríguez pistinde ilk pol pozisyonuna ve ilk zaferine ulaşmıştı. São Paulo’daki sezon başlangıcında gerçekleşen kazadan sonra dünya şampiyonu Pascal Wehrlein, Porsche 99X Electric kokpitinde yedek şasi ile çıkıyor. Takım arkadaşı António Félix da Costa, Meksika'nın başkentine ikinci sırada gidiyor. São Paulo’da Portekizli pilot 2. sıraya ve en hızlı tura ulaşıyor.
Meksika'da Zaferlerle Dolu Porsche Tarihi
Porsche, Meksika'da Formüla E hikayesindeki dönüm noktalarını unutmuyor: 2022 yılında 99X Electric yarış otomobili ilk kez bir E-Prix yarışında ilk sırada yer almıştı. Bu başarı, Wehrlein ve takım arkadaşı André Lotterer çifte zafer ile taçlanmıştı. André Lotterer de 2020 yılında, Porsche için Formüla E’deki ilk pole pozisyonuna ulaşmıştı. 2023 yılında ise Formüla E Andretti müşteri takımından Jake Dennis, Meksika'da 99X adına bir galibiyete daha imza atmıştı. Wehrlein, bir önceki sezon başlangıcında pole pozisyonu ve yarış zaferinden oluşan bir çifte kutlamayla unutulmaz bir yarışa imza attı. Da Costa aynı yarışta elenmişti ancak sezonun geri kalanında formunu toparlamayı başardı. En iyi Meksika sonucu: 2. Sıra (2019 ve 2020).
Formüla E yarışı, Foro Sol beyzbol stadından geçen ve Formüla 1 yarış pistine bağlanan 2,630 kilometrelik bir pistte başlıyor. Autódromo’da yaklaşık 40.000 elektrikli yarış otomobili tutkununun sesi yükseliyor. İçten yanmalı motora sahip yarış otomobillerin aksine, pistin rakımı son derece verimli Porsche 99X Electric’in motor gücünü doğrudan etkilemiyor (deniz seviyesinin 2285 metre üzerinde).
Porsche Fabrika Takımı, Formüla E programı öncesinde de Meksika’da zaferler elde etmişti. 2016 yılında, WEC yarış otomobilleri dünya şampiyonasında Porsche 919 Hybrid’in domine ettiği sezonda Timo Bernhard, Mark Webber ve Brendon Hartley, Earl Bamber ile birlikte galibiyetlerini tekrarlamıştı.
ABB FIA Formüla E Dünya Şampiyonası – 1 / 16 Yarış Sonrasında Puan Durumu
Pilotlar Şampiyonası
1. Mitch Evans (NZL), 25 Puan
2. António Félix da Costa (POR), 19 Puan
3. Taylor Barnard (GBR), 15 Puan
8. Dan Ticktum (GBR), 4 Puan
9. Pascal Wehrlein (GER), 3 Puan
17. David Beckmann (GER), 0 Puan
18. Nico Müller (SUI), 0 Puan
21. Jake Dennis (GBR), 0 Puan
Takımlar Şampiyonası
1. NEOM McLaren Formula E Team (GBR), 27 Puan
2. Jaguar TCS Racing (GBR), 25 Puan
3. TAG Heuer Porsche Formel-E-Team (GER), 22 Puan
6. CUPRA KIRO (USA), 4 Puan
11. Andretti Formula E (USA), 0 Puan
Üreticiler Şampiyonası
1. Jaguar, 31 Puan
2. Nissan, 27 Puan
3. Porsche, 22 Puan
TV’de ve Internette Canlı Formüla E
İkinci sezon yarışı, 11 Ocak tarihinde yerel saat 14:05’te (saat 21:05 GMT), sıralama turu ise yerel saat 09:40’ta (16:40 GMT) başlıyor.
Formula E yayınlarında daha fazla bilgiye fiaformulae.com/en/ways-to-watch üzerinden ulaşılabilir.
Mexico City E-Prix Yarışı ile ilgili Yorumlar
Florian Modlinger, Formüla E Motorsport Fabrika Direktörü: “Pascal sağlığına kavuştuğu için mutluyuz. Ancak kazanın üzerine çizgi çekmeden önce güvenliği daha da iyileştirmek için tüm katılımcıların bundan ders çıkarması çok önemlidir. Meksika’da güzel hatıralarımız var; bu sefer de São Paulo’da başlayacak olmak keyfimi yerine getirdi. Brezilya'daki tempomuz, tüm Porsche modelleri için çok iyiydi. Bu sefer de duraksamaların olmadığı bir yarış izleyeceğimizi umuyoruz. São Paulo’daki iki duraksama, António 2. sırayla çok yakın olsa da muhtemelen bizden daha çok diğerlerinin işine yaradı. Meksika’da ise teknisyenleri birkaç çalışma daha bekliyor; São Paulo’dan beri çalışan herkese de teşekkür ederiz!”
Pascal Wehrlein, Porsche Fabrika Pilotu (#1): “Meksika’da tekrar yarışabildiğim için mutluyum çünkü São Paulo’daki kaza gerçekten ağır bir kazaydı ve küçük sıyrıklarla atlattım. Tatil günleri, yeniden atağa geçmem için dinlenmemi sağladı. Kazadan ziyade Brezilya'da iyi iş çıkardım ve sıralama turunda ideal bir tur yapmama rağmen pol pozisyonunda başlayabildim. Bu, kendimize güvenmemizi sağlıyor, özellikle geçmişte Meksiko’dan çoğunlukla güçlü bir şekilde çıktığımız için. São Paulo’daki kurtarma ekibine ve Porsche’mi Meksiko’da tekrardan ayağa diken kendi ekibimize teşekkür etmek istiyorum.”
António Félix da Costa, Porsche Fabrika Pilotu (#13): “Hayranlar, atmosfer ve stattan geçen pist ile Meksika benim için sezonun en iyi yarışları arasında yer alıyor. Yıllar içerisinde ekipler arasında en sevilen yarışlardan biri haline geldi. Yani bu yarışı iple çekiyorum. Geçtiğimiz iki yıl bir yana, Meksika’da her zaman güçlü bir performans sergiledim ve bu seferde podyuma çıkmak istiyorum. Kendimi iyi hissediyorum, ekip olarak güçlüyüz ve otomobil ile hem sıralama turu hem de yarışın kendisi için elimizde iyi bir paket var.”
Formüla E’de Porsche
2024/2025 sezonunda Porsche, altıncı Formüla E sezonuna çıkıyor. Fabrika bünyesindeki TAG Heuer Porsche Formüla E ekibinin yanı sıra müşteri ekibi Andretti Formüla E’de en yeni GEN3 Evo nesli Porsche 99X Electric ile pistte yerini alıyor. Yenilikçi elektrikli yarış otomobilinin konsepti, maddi olarak CO2 nötr çalışan Weissach lokasyonunda geliştirilmiştir. Cupra Kiro ile yarışa ilk kez ikinci bir Porsche müşteri ekibi katılıyor ve bir önceki GEN3 neslinin 99X teknolojisine dayanıyor. Dünya Şampiyonasındaki katılımı ile Porsche, geleneksel otomobil üreticileri arasında elektriklendirme, sürdürülebilirlik ve teknoloji alanlarında lider pozisyonunda olma iddiasını ortaya koyuyor. Porsche, Formüla E’de standart spor otomobilleri için değerli sonuçlar elde ediyor.